במסגרת התהליך האימוני מקבלים התלמידים כלים המאפשרים להם להביא את כישוריהם הטבעיים לידי ביטוי, מיצוי והעצמה בסביבה תומכת, מכילה, מאפשרת ומעצימה.
בנוסף, רוכשים התלמידים כלים לחיזוק החוסן הריגשי להתמודדות במצבי לחץ, מצבי קיצון (תסכול, כעסים) תוך נטרול פרדיגמות חוסמות והעלאת הביטחון והדימוי העצמי.
התכנית מכילה כלים יישומיים להתמודדות בתחומים בהם חווים התלמידים קשיים אישיים, חברתיים, דידקטיים ואירגוניים, ותוך כך מחזקת את היכולת של התלמיד לשמור על ריכוז בשעות הלימודים, בבית הספר ובבית.
"המחדד" נועד להוות תהליך לחיזוק תחושת המסוגלות והאמונה העצמית ביכולת של התלמיד ליצירת שינוי, ללקיחת אחריות אישית, לתחושת שייכות, להקניית הרגלים מקדמים מיטיבים, להתנהלות עצמאית יעילה ומועילה, לרכישת מיומנויות חברתיות ואסטרטגיות למידה וליצירת סביבת לימודים מטיבה ופוריה.
התכנית מתאימה תהליך רלוונטי לצרכים ולאתגרים של כל שכבת גיל מביה"ס יסודי ועד לתיכון, בתהליכים שנתיים ורב שנתיים, ומאפשרת ביטוח אישי ומכנה לצרכיו של כל משתתף. ניתן לבנות תוכניות מותאמות למיקוד בקושי או אתגר מסוים המשותף למשתתפים בקבוצה, כגון הפרעות קשב וריכוז, קשיים חברתיים, חיזוק הביטחון העצמי, קושי בהתארגנות וכד'.
הפרויקט רשום במאגר תוכניות ההעשרה באתר משרד החינוך, מוכר ומסובסד ע"י המודל ההוליסטי של אורט, וכן ע"י אגף הפרעות קשב וריכוז ולקויות למידה של משרד החינוך במסגרת פרויקט "מלקות ללמידה".
"המחדד" התקיים בשמונה מוסדות חינוך והשתתפו בו כ 400 תלמידים בהצלחה רבה. התכנית מוכיחה את עצמה ועומדת באתגרים חדשים וישנים איתם מתמודדת מערכת החינוך.
את התכנית פיתח, מוביל ומנחה ארז פיגלש - מאמן אישי בכיר לילדים ונוער בעלי הפרעות קשב, לקויות למידה, קשיי הסתגלות ותפקוד, מרצה ומסמיך מאמנים אישיים ומאמני ילדים ונוער.
(יש ללחוץ על הקישור, בחלון שנפתח ללחוץ על החיפוש מצד ימין למעלה בו מופיע מספר התוכנית 5375 וללחוץ על התוצאה שמתקבלת)